SEO optimalizace zahrnuje kroky ke zvýšení viditelnosti webu ve vyhledávačích, což přivádí relevantní návštěvníky a zlepšuje online výsledky.
Klíčová slova
Identifikujte slova a fráze, která vaši zákazníci hledají. Pomocí nástrojů jako Google Keyword Planner nebo Ahrefs najděte vhodná klíčová slova s dostatečným objemem vyhledávání a nízkou konkurencí. Začněte s „long-tail“ klíčovými slovy – specifickými frázemi, které přesněji odpovídají záměru zákazníků.
Obsahová strategie
Vytvářejte hodnotný a originální obsah s použitím klíčových slov. Obsah by měl řešit problémy cílového publika, být informativní a strukturovaný. Dbejte na přirozené zakomponování klíčových slov do textu, ale vyhněte se nadměrnému používání (tzv. keyword stuffing).
On-page optimalizace
Klíčová slova zařaďte do titulků, meta popisků, nadpisů (H1, H2) a URL. Meta popisky by měly být výstižné a lákat k prokliku. Optimalizujte obrázky pomocí popisných názvů a alt textu.
Technické SEO
Zajistěte, aby byl web rychlý, responzivní (přizpůsobený mobilním zařízením) a bezpečný (SSL certifikát). Vyhledávače hodnotí uživatelskou přívětivost, proto pravidelně kontrolujte rychlost webu pomocí Google PageSpeed Insights.
Linkbuilding
Získejte kvalitní zpětné odkazy, například publikováním článků na jiných webech nebo vytvářením atraktivního obsahu, který přiláká přirozené odkazy. Spolupráce s relevantními weby zvyšuje důvěryhodnost.
Analýza a přizpůsobení
Sledujte návštěvnost, pozice klíčových slov a chování návštěvníků pomocí Google Analytics a Search Console. Na základě dat upravujte strategii, abyste dosáhli lepších výsledků.
Naštěstí nemusíte být specialisté na SEO, nechte to na jiných. Obraťte se na PR agenturu, která vám zajistí kvalitní publikace PR článků i nastavení optimalizace SEO (publikace textů musí být řádně promyšlené). Spolehněte se třeba na MK Media. Pomůže vám s PR články i SEO.