Vize vedení dává zúčastněným stranám představu o plánu společnosti a nastiňuje iniciativy, které umožňují úspěch dlouhodobých cílů. Silná vize vedení podporuje celkové cíle společnosti.
Co je to vize vedení?
Vize vedení je zastřešující strategický plán podnikatele, který funguje jako plán kroků společnosti k úspěchu. Vize vedení jsou zaměřeny na zákazníka a zaměřují se na potřeby spotřebitelů a na to, jak mohou obchodní nabídky zlepšit životy lidí. Dobří lídři vytvářejí vize, které motivují členy týmu, kteří dokážou podpořit a podpořit osobní vizi zakladatele nebo generálního ředitele. Přesvědčivá vize přitáhne pracovníky a zákazníky a ukáže, jak může podnik dosáhnout svého plného potenciálu.,
Proč je vize vedení důležitá?
Vize vedení je nezbytná pro lídry velkých společností, startupů i neziskových organizací. Vize lídra je klíčová pro tři hlavní skupiny:
1. Zainteresované strany : Zainteresované strany chtějí vidět, jak lídři podniků realizují své plány, a vize vedení poskytuje přehled o podnikání v minulosti, současnosti a budoucnosti. Tento strategický plán také poskytuje investorům jasnou vizi toho, jak společnost chápe svůj ekonomický status a jaké kroky musí podniknout ke zlepšení.
2. Zaměstnanci : Vize vedení říká zaměstnancům a potenciálním zákazníkům, jak jejich práce zapadá do celku podniku, a také formuje firemní kulturu a postupy inkluzivity. Díky tomu mají zaměstnanci jasnější představu o svém pracovním prostředí, takže vědí, co mohou očekávat.
3. Zákazníci : Zákazníci potřebují porozumět základům společnosti, aby věděli, co nabízí a jaká vzrušující budoucnost je čeká. Výkonné vize udržují zákazníky investované – a tito spotřebitelé mohou zůstat v obraze prostřednictvím firemních blogů, e-mailů a dalších forem obsahu.
Jak rozvíjet vizi vedení
Při vytváření vize by lídři měli snít ve velkém. Zvažte následující kroky k vytvoření vize, která podpoří rozhodování a motivuje zaměstnance:
1. Upřednostňujte větší cíle . Myslete na velký obrázek a zeptejte se, čeho chcete, aby vaše společnost dosáhla. Odtud pracujte zpět a stanovte si krátkodobé cíle, abyste odemkli tento větší úspěch.
2. Proveďte případové studie . Identifikujte mezery na trhu a stanovte strategii, jak může silná vize uspokojit potřeby spotřebitelů.
3. Najměte si chytré myslitele . Spolupracujte s vyššími manažery, díky kterým bude vaše podnikání chytřejší a silnější. Tito skvělí lídři vám pomohou určit vaši konkrétní vizi.
4. Studujte další vizionářské vůdce . Žádné dvě vize nejsou stejné; můžete se však ponořit do učení jiných velkých myslitelů čtením jejich knih, účastí na jejich seminářích a sledováním úspěchu jejich podnikání.
5. Nastavte organizační účel . Zaměstnanci potřebují směr a jasné definování záměrů společnosti a měřítek úspěchu může pomoci povzbudit váš tým.
6. Posílit a zapojit všechny zaměstnance . Zapojte zaměstnance do tvorby prohlášení vaší společnosti o vizi. Zmocnění zaměstnanců, aby pomohli společnosti dosáhnout jejích cílů, je může motivovat.
7. Zdůrazněte jedinečné silné stránky a hodnoty společnosti . Oslavte to, čím se vaše společnost odlišuje od konkurence, a veďte hodnoty, které přitahují stejně smýšlející pracovníky a vytvářejí soudržnou pracovní sílu.
8. Oslavte milníky . Uznejte a oslavte zaměstnance, když splní cíle. Jasným nastavením klíčových ukazatelů výkonu (KPI) mohou vedoucí vize snadněji označovat úspěch.
Co je prohlášení o vizi vedení?
Prohlášení o vizi vedení shrnuje dlouhodobou vizi lídra pro společnost a podrobně popisuje jeho priority jako lídra. Prohlášení o dobré vizi představují základní ideály a nabízejí plán pro dosažení úspěchu společnosti.
Osobní prohlášení o vizi lídra by mělo korelovat s prohlášením o vizi společnosti a prohlášením o poslání. Vize a prohlášení o poslání sdílejí podobnosti; oba vyjadřují základní hodnoty ; prohlášení o vizi však podrobně popisuje zastřešující konečný cíl, zatímco prohlášení o poslání společnosti popisuje programování, jednání a etiku společnosti, které všechny vedou k aspiraci popsané v prohlášení o vizi.