Co je identita značky? Jak rozvíjet identitu značky

Ať už vlastníte startup nebo ostřílenou firmu, identita vaší společnosti vytváří spojení s vašimi zákazníky, buduje důvěru a loajalitu spotřebitelů. Naučte se důležitost uznání značky a prvky, které potřebujete k vytvoření úspěšné značky.

Co je identita značky?

Identita značky jsou vizuální prvky používané v marketingových materiálech, které vyjadřují firemní identitu společnosti, aby ji odlišily od jiných podniků v mysli spotřebitele jako celkovou image značky. Úspěšná značka oslovuje své cílové publikum prostřednictvím šablony vizuálního jazyka prvků značky (jako je zapamatovatelné logo, barevná paleta a typografie), která vytváří povědomí o značce.

5 klíčových prvků identity značky

Rozpoznatelná vizuální identita jako součást celkové strategie značky poskytuje odlišení od konkurence. Vizuální prvky, které si vyberete pro svou společnost, nabízejí pokyny pro značku pro tisk a digitální marketing. Vizuální aktiva značky zahrnují:

1. Hlas značky : Hlas vaší značky znamená, jak komunikujete s cílovým publikem. Zamyslete se nad tím, zda jsou vaši spotřebitelé mladí a žijí ve městě nebo starší a na venkově. Chcete související slogany a reklamní texty, které odpovídají porozumění a uznání vašeho publika.

2. Barevné schéma : V dobrém designu identity značky poskytuje zvolená barevná paleta styčný bod pro osobnost vaší značky. Například značkové barvy jako černá nebo modrá vyjadřují důvěryhodnost, zatímco žlutá nebo neonově růžová vyjadřují zábavu a lehkost.

3. Logo společnosti : Budete chtít jedinečný design loga značky, který bude vypadat jako značka vaší společnosti. Naučte se , jak vytvořit logo , které vyjadřuje hodnoty vaší značky v čistém a jednoduchém designu a poskytuje základ pro zbytek průvodce stylem vaší značky .

4. Název společnosti : Vyberte si snadno zapamatovatelnou značku, která odráží osobnost, hodnoty a produkty vaší společnosti. Získejte tipy zakladatelky Spanx Sary Blakelyové pro pojmenování vaší firmy .

5. Typografie : Typografie přesahuje návrh vašeho loga. Budete chtít konzistentní typ písma pro slogany, obaly produktů, vizitky a vaše webové stránky. Vyberte si písmo, které odráží osobnost vaší společnosti; například patková písma mají základ v dolní části každého písmene, což poskytuje tradiční pocit, zatímco bezpatková písma nemají základnu a poskytují moderní vzhled.

Jak si vybudovat identitu značky

Designové prvky, které si vyberete, mohou mít zásadní vliv na úspěch vaší společnosti. Chcete-li vytvořit nezapomenutelnou a silnou identitu značky pro své podnikání, postupujte podle těchto kroků:

1. Identifikujte své cíle . Když zakládáte novou značku, budete chtít určit své obchodní cíle . Ať už je váš produkt jakýkoli, identita vaší značky by měla podporovat trh, na který chcete vstoupit, a skupinu spotřebitelů, kterou chcete oslovit.

2. Identifikujte své cílové publikum . Podklady vaší značky by měly oslovit vaši cílovou demografickou skupinu. Poznejte své potenciální zákazníky a postavte svou značku na tom, co je oslovuje.

3. Prozkoumejte konkurenci . Úspěšná značka ví, co přináší konkurence, aby se odlišila jako lepší volba. Zvažte jedinečnou hodnotovou nabídku vaší společnosti – to, co můžete nabídnout svým zákazníkům, co nikdo jiný.

4. Určete vhodnou identitu značky pro sdělení společnosti . Najděte identitu své společnosti na základě cílového publika a cílů. Možná chcete, aby vaše značka vyjadřovala luxus, užitečnost nebo spolehlivost. Prvky značky by měly podporovat jakékoli sdělení, které chcete svým spotřebitelům sdělit.

5. Navrhněte prvky své značky . Jakmile budete znát identitu značky, kterou chcete, spolupracujte s grafickým designérem na vytvoření aktiv značky, jako je logo vaší společnosti, typografie , obalový design, vizitky, e-mailové šablony a design webových stránek. Používejte tyto zásady značky důsledně ve všech aspektech vaší společnosti.

6. Vytvořte online přítomnost . Sociální média poskytují jednoduchý a efektivní způsob, jak oslovit široké publikum a vytvořit novou značku a možnost přímého spojení se zákazníky.

4 Příklady identity značky

Vytvoření identity značky, kterou si lidé zapamatují, vyžaduje čas, vytrvalost a kvalitní produkt. Některé silné příklady identity značky zahrnují:

1. Disney : Společnost Walt Disney Company vybudovala a rozrostla svou identitu během posledních šesti desetiletí, díky čemuž se stala jednou z nejznámějších značek na světě. Kolekce barevných postaviček Disney, její výkonné filmové studio a několik tematických parků se soustředí na identitu značky vyprávění příběhů, rodinu, štěstí a magii. Zjistěte více o hodnotě značky od generálního ředitele společnosti Disney B ob Igera .

2. Spanx : Značka Spanx zachycuje identitu přístupnou každé ženě přátelským a vtipným způsobem. Od názvu Spanx k jeho původnímu sloganu: „Nebojte se, máme pokrytý váš zadek!“ značka společnosti vždy zahrnovala zábavu, štěstí a kouzlo miluj své tělo.

3. Starbucks : Dlouholetý generální ředitel Howard Schultz rozrostl značku Starbucks z jediné kavárny v Seattlu na celosvětový fenomén založený na její přívětivé identitě značky spočívající v spolehlivosti, klidu a prémiové kvalitě. Konzistence značky Starbucks slibuje, že budete mít stejně skvělý zážitek bez ohledu na to, jaký Starbucks navštívíte, kdekoli na světě.

4. Virgin : Virgin Group vytvořila silnou identitu značky, která se neomezuje pouze na jeden produkt nebo obchodní sektor. Zakladatel Richard Branson připisuje úspěch Virginu její hravé identitě značky: „Vaši zákazníci se chtějí usmívat a bavit se. Snažte se dělat věci, při kterých se lidé usmívají, i když ze sebe děláte hlupáka.“