10 typů digitálního marketingu k použití v personalizovaném marketing

Online marketing je příležitostí k rozvoji partnerství s odborníky z oboru a vytváření vysoce kvalitního obsahu. Objevte různé typy digitálních marketingových strategií a jak je implementovat do vašeho obchodního modelu.

Co je digitální marketing?

Digitální marketing je reklamní strategie, která využívá online platformy, jako jsou webové stránky, vyhledávače a kanály sociálních médií, k cílení a zapojení uživatelů internetu. Personalizací obsahu a interakcí s následovníky si digitální marketéři vyvinou přizpůsobený přístup k reklamě. To je v příkrém rozporu s obecnějším přístupem tradičního marketingu, kde billboardy a televizní reklamy nedokážou přizpůsobit svůj obsah tak specificky.

Prostřednictvím různých marketingových platforem mohou podniky sledovat klíčové ukazatele výkonu (KPI), rozšířit svůj online dosah a zvýšit povědomí o značce a sledovanost. Marketéři také využívají digitální marketingové strategie ke zlepšení zákaznické zkušenosti a shromažďování dat v reálném čase. Když se zákazníci zabývají digitálními reklamami, můžete okamžitě shromažďovat data, abyste mohli určit úspěšnost svých reklam.

10 typů digitálního marketingu

Různé digitální marketingové strategie využívají různé online platformy. V závislosti na vašich obchodních cílech zvažte tyto nástroje digitálního marketingu, abyste získali potenciální zákazníky a konverze:

1. Affiliate marketing : Díky spolupráci s digitálními tvůrci a influencery můžete rozšířit svůj online dosah prostřednictvím affiliate marketingu . Prostřednictvím tohoto nastavení výrobci obsahu zveřejňují odkaz na váš produkt nebo službu na své webové stránky nebo kanály sociálních médií a propagují vaši značku. Pokaždé, když nový zákazník klikne na odkaz a zakoupí váš produkt přes jejich stránky, tvůrce obsahu obdrží provizi.

2. Obsahový marketing : Prostřednictvím obsahového marketingu můžete také rozšířit svou zákaznickou základnu a zvýšit míru konverze . Tato forma digitálního marketingu zahrnuje psaní a publikování originálního obsahu, jako jsou články, bílé knihy , infografiky, podcasty a webináře. Vaše tvorba obsahu by se měla týkat vaší značky a poskytovat zákazníkovi hodnotu informačním nebo zábavným způsobem.

3. E-mailový marketing : Dalším způsobem, jak zaujmout své odběratele, jsou e-mailové marketingové kampaně. Udržování seznamu e-mailů a zasílání týdenních aktualizací o nových produktech vede zákazníky cestou kupujícího. Důsledné zapojení zákaznické základny prostřednictvím této formy marketingu je také účinnou strategií pro podporu věrnosti značce.

4. Influencer marketing : Influenceři jsou tvůrci sociálních médií s významnou sledovaností ve svém výklenku. Spojením se s influencery ve vašem odvětví můžete vytvářet doporučení k produktům a zvyšovat důvěru značky. Influencer marketing je forma doporučující reklamy, ve které etablovaní jednotlivci ručí za produkt nebo službu.

5. Mobilní marketing : Namísto seskupování cílové skupiny podle demografických údajů, mobilní marketing kategorizuje potenciální zákazníky podle chování. Strategie mobilního marketingu se zaměřují na reklamu prostřednictvím mobilních aplikací, textových zpráv nebo webových stránek s mobilním zobrazením. Různé marketingové strategie založené na umístění upozorňují mobilní uživatele na události, marketingové kampaně a prodeje v rámci jejich geografického regionu.

6. Reklama s platbou za proklik : Podobně jako u affiliate marketingu je reklama s platbou za proklik digitálním marketingovým plánem, který propaguje značku, produkt nebo službu prostřednictvím placených reklam. Firmy často zveřejňují reklamy na hlavních vyhledávačích a platí poplatek, když na reklamu klikne nový zákazník. Marketing s platbou za proklik rozšiřuje online dosah značky a pomáhá zvýšit návštěvnost webu.

7. Marketing ve vyhledávačích (SEM) : Cílem marketingu ve vyhledávačích je získat grafické reklamy z vyhledávačů. Tato marketingová taktika zobrazuje službu nebo produkt prostřednictvím zakoupeného reklamního prostoru, když uživatel internetu hledá něco podobného.

8. Optimalizace pro vyhledávače (SEO) : Optimalizace pro vyhledávače kombinuje výzkum klíčových slov s dalšími strategiemi hodnocení, aby propagoval váš obsah na internetu. Zaměření vašeho obsahu na SEO metriky pomůže vašemu webu dosáhnout vyššího hodnocení na SERP (stránkách s výsledky vyhledávače), čímž zvýšíte viditelnost vaší značky pro nové i stávající zákazníky.

9. Marketing na sociálních sítích : Můžete také propagovat úsilí o digitální marketing napříč platformami sociálních médií. Prostřednictvím marketingu na sociálních sítích můžete vy a váš marketingový tým vytvářet různé typy obsahu, který upozorňuje na nadcházející služby a produkty na široké škále sociálních kanálů. Příspěvky na sociálních sítích jsou také jednoduchým způsobem, jak zaujmout zákazníky, protože můžete reagovat na jejich komentáře.

10. Video marketing : Video obsah je marketingová taktika, kterou značky používají k vytváření emocionálně a vizuálně poutavých digitálních médií. Začleněním video marketingu do svého obchodního plánu můžete vytvářet hodnotný obsah na svých webových stránkách a platformách sociálních médií. Příklady videoobsahu zahrnují příležitosti k vyprávění příběhů, konverzace s odborníky v oboru, popisy produktů a aplikace v reálném světě.