3 příklady prohlášení o strategii

Strategická prohlášení jsou účinným nástrojem pro sdělení vize společnosti nebo organizace. Zvažte různé příklady prohlášení o strategii, abyste se naučili, jak napsat účinnou zprávu, která inspiruje vaše zaměstnance.

Definice prohlášení o strategii

Prohlášení o strategii je vysvětlení účelu, cílů a zdrojů podniku nebo organizace. Tyto typy prohlášení o vizi nastiňují strategický plán směřování společnosti. Vysvětlením toho, jak se obchodní model odlišuje od konkurence, poskytují prohlášení o strategii zaměstnancům silné pochopení účelu organizace. I když jakákoli organizace nebo podnik může implementovat prohlášení o strategii, jsou užitečné zejména pro začínající podniky a společnosti vstupující na nový trh.

Význam strategického prohlášení

Strategická prohlášení jsou důležitá, protože sdělují jasný plán postupu vpřed. Jako dlouhodobý plán poskytují strategická prohlášení zúčastněným stranám soubor cílů a iniciativ, které odrážejí obchodní plán. Silná strategická prohlášení spojují a zaměřují členy týmu v souladu s posláním organizace, vštěpují silný smysl pro účel a motivaci v celé společnosti. Strategická prohlášení jsou také důležitá, protože potenciálním zákazníkům a partnerům objasňují strategii společnosti .

Klíčové prvky strategického prohlášení

Existují tři hlavní prvky prohlášení o strategii. Mezi tato prohlášení patří:

1. Konkurenční výhoda : V kategorii konkurenční výhody existují tři hlavní faktory: hodnotová nabídka, hodnotová disciplína a plátno obchodního modelu. Účelem části prohlášení o strategii týkající se konkurenční výhody je sdělit, jak se vaše produktová strategie liší od konkurence. Když vy a váš tým nastíníte svou konkurenční výhodu, zvažte svého cílového zákazníka a to, jak vaše základní hodnoty spojují vaši společnost s potenciálními kupci.

2. Cíl : Hnací silou každého strategického prohlášení je cíl, jediný strategický cíl, který popisuje aspirace organizace. Efektivní cíl je konkrétní a časově omezený. Je také důležité identifikovat typ trhu – nový nebo stávající – a metriky pro měření vašeho strategického cíle v průběhu času.

3. Rozsah : Prohlášení o strategii také vysvětluje alokaci zdrojů. Rozsah zohledňuje tento faktor tím, že nastiňuje cílové publikum, geografickou polohu a produkt. Identifikací těchto komponent mohou společnosti komunikovat, kam by měly zdroje směřovat, aby byly co nejlépe splněny požadavky dimenzí rozsahu.

Jak napsat prohlášení o efektivní strategii

Efektivní prohlášení o strategii je jasné a stručné. Zaměstnancům by měl poskytnout konkrétní popis plánu společnosti na další roky.

1. Přemýšlejte o svých hodnotách . Před brainstormingem o svých cílech zvažte hodnoty vaší organizace. Reflexe firemní kultury a základních přesvědčení vám umožní určit, co je pro organizaci nejdůležitější. Strategické prohlášení zakořeněné v účelu je smysluplnější a efektivnější.

2. Identifikujte své hlavní cíle . Po identifikaci svých základních hodnot vytvořte šablonu pro své dlouhodobé cíle. Během této fáze plánovacího procesu zvažte uspořádání celofiremní schůzky, na které by se do rozhodování zapojili všichni členové týmu . Jako tým diskutujte o různých cílech, které se vztahují k účelu společnosti. Zkontrolujte seznam cílů a rozhodněte se, který cíl nejlépe odpovídá vaší budoucí obchodní strategii .

3. Vytvořte produktovou strategii . Produktová strategie je předpokladem pro efektivní prohlášení o strategii. Sděluje hodnotu produktu nebo služby, kterou vaše společnost nabízí. Vytvoření jasného popisu vašeho produktu a jeho marketingové strategie pomáhá organizacím vytvořit silnou šablonu pro prohlášení o strategii.

4. Návrh prohlášení . Udržujte své strategické prohlášení krátké a zaměřte se na dvě až tři věty, abyste vyjádřili svůj záměr. Zahrňte do svého strategického prohlášení tři prvky – konkurenční výhodu, cíl a rozsah.

5. Revize . Zkontrolujte své prohlášení jako tým a změňte jakékoli nepohodlné formulace, aby byly vaše obchodní cíle jasné a stručné. Když vaše prohlášení o strategii sděluje plný potenciál vaší organizace, je připraveno se o něj podělit.

3 Příklady prohlášení o strategii

Zvažte následující příklady strategických prohlášení na základě různých cílů:

1. Spokojenost zákazníků : Při psaní strategického prohlášení, které sděluje zákaznickou zkušenost , se zaměřte na svou cílovou skupinu. Můžete napsat: „Naši zákazníci žijí rychlým tempem, proto zefektivňujeme služby, abychom zlepšili konektivitu.“

2. Finanční růst : Dalším přístupem, který můžete použít, jsou prohlášení o strategii založené na výnosech. Chcete-li sdělit své finanční plány, zvažte, zda napsat: „Naším cílem je zvýšit hodnotu pro akcionáře růstem zisků s naší novou řadou produktů.“

3. Rozvoj nápadu : Pokud je cílem vaší strategie šířit nápady, vypracujte prohlášení, které podtrhne vaši vizi. Můžete napsat: „Jako přední inovátor v odvětví dopravy vydáváme udržitelná vozidla, která snižují emise uhlíku.“