Budoucnost práce: 6 trendů, které ovlivňují budoucnost práce

Povaha pracovních směn se mění a vyvíjí s tím, jak se mění zaměstnanci, podniky a spotřebitelé. Zde je několik trendů, které je třeba sledovat a které ovlivňují budoucnost práce.

Jaká je budoucnost práce?

Obchodní analytici předpovídají budoucnost moderního pracoviště analýzou současných trendů. Právě teď analytici předpovídají, že budoucnost práce bude zahrnovat nárůst automatizace, umělé inteligence (AI), fluktuace zaměstnanců, elektronického obchodování, práce na dálku a důrazu na etické obchodní praktiky.

6 trendů, které ovlivňují budoucnost práce

Existuje několik trendů, které obchodní analytici identifikují jako hnací sílu inovací na pracovišti. Mezi tyto faktory patří:

1. Větší důraz na automatizaci a umělou inteligenci : Aby se snížila hustota zaměstnanců na pracovišti a uspokojila rostoucí poptávka, podniky se ve větším počtu obracejí na nové technologie v oblasti automatizace, robotiky, strojového učení a umělé inteligence. Tyto inovace mohou ovlivnit obchodní operace, jako je přeprava a organizace dat a produktů, stejně jako operace orientované na zákazníky, jako je zákaznický servis a reklamní zprávy. V některých případech mohou práce vedené lidmi nahradit automatizované stroje nebo umělá inteligence.

2. Vyšší pracovní fluktuace : Analytici předpovídají, že větší procento pracovníků bude muset (nebo se k tomu bude cítit nuceno) v budoucnu převést zaměstnání, aby zvýšili své výdělky nebo aby našli vhodnější pracoviště. Tato míra fluktuace na trhu práce může inspirovat vedoucí firmy k posílení svých školicích protokolů k přípravě nových zaměstnanců nebo ke zvýšení balíčků výhod pro udržení stávajících zaměstnanců .

3. Nárůst elektronického obchodování : V posledních letech došlo k velkému nárůstu nákupů prostřednictvím elektronického obchodu a snížení nákupů ve fyzických obchodech. To povzbudilo více maloobchodníků, aby posílili své úsilí o digitální transformaci a připravili své společnosti na pokračující dominanci online maloobchodu. Společnosti budou i nadále investovat do digitálního prodeje a omezovat své kamenné výlohy. Mnoho firem se navíc může rozhodnout nabízet pouze digitální produkty, jako jsou webináře, podcasty , telemeetingy a e-knihy.

4. Nárůst práce na dálku a hybridní práce : Mnoho společností přechází na práci na dálku, a to buď s modelem hybridního pracoviště, kde zaměstnanci tráví každý týden několik dní v kanceláři a některé z domácích pracovních prostor, nebo se vzdáleným pracovištěm na plný úvazek pro všechny zaměstnance. . Analytici očekávají, že tento trend bude pokračovat a sníží se potřeba osobních kancelářských prostor a služebních cest. Naproti tomu podniky budou pravděpodobně nadále hledat způsoby, jak zvýšit svou efektivitu v oblasti vzdálené komunikace , digitálních pracovních postupů a dalších.

5. Investice do zdraví zaměstnanců : Ve všech demografických skupinách zaměstnanci očekávají lepší pracovní podmínky, zdravější rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem a zaměstnavatele, který bude podporovat jejich fyzickou a duševní pohodu. Analytici očekávají, že tento trend bude pokračovat, přičemž stále více společností bude zvyšovat výhody, oddělení lidských zdrojů , nemocenskou, podporu rozvoje a iniciativy v oblasti zaměstnaneckých zkušeností s cílem vytvořit lepší pracovní prostředí a přilákat nové uchazeče o zaměstnání.

6. Obnovený zájem o etické úvahy : Stále více lidí chce, aby společnosti, od kterých nakupují a pro které pracují, byly etické. Budoucnost práce bude pravděpodobně pokračovat v tomto trendu, přičemž spotřebitelé a zaměstnanci doufají, že uvidí společnosti a obchodní modely, které budou transparentní a orientované dopředu, pokud jde o dopad na životní prostředí , sociální otázky a vládní lobování.