Oblasti, ve kterých se v práci zlepšit: 13 tipů pro profesionální zlepšení

Identifikace oblastí zlepšení ve vašem profesním životě vám může pomoci zajistit, že ve své kariéře dosáhnete svého plného potenciálu.

Proč záleží na profesionálním zlepšování?

Profesionální zlepšování vás připraví na dosažení vašich kariérních cílů . Zaměstnanci, kteří dělají naprosté minimum a neinvestují do sebe ani do svých členů týmu, pravděpodobně nedostanou povýšení nebo získají vysoké známky v hodnoceních výkonu. Identifikace vlastních oblastí zlepšení z vás nejen udělá lepšího zaměstnance, ale bude také dobrým příkladem pro členy vašeho týmu. Rozvoj solidních dovedností v oblasti řešení problémů , vedení a komunikace může pomoci zlepšit výkon vašich zaměstnanců a pokročit ve vaší kariéře.

13 způsobů, jak zlepšit svůj pracovní výkon

Použijte tyto tipy, abyste zlepšili svůj výkon v práci:

1. Vyhněte se rozptylování : Silné dovednosti řízení času jsou nezbytné pro celkový výkon. Omezení rozptýlení během pracovního dne je jedním z nejlepších způsobů, jak zlepšit svůj time management. Sociální sítě a internet usnadňují plýtvání časem. Zkuste svůj smartphone vypnout, nechat ho v jiné místnosti nebo ztišit telefonní hovory a oznámení až do konce dne.

2. Vyhněte se multitaskingu : Místo toho, abyste se pokoušeli řešit více úkolů najednou, zaměřte se na jeden úkol najednou. Identifikace priorit vám může pomoci zaměřit se na nejdůležitější úkoly, dokončit úkoly včas a zvýšit svůj výkon.

3. Stanovte si milníky : Blížit se k velkému projektu může být ohromující. Rozdělte velké plány na menší milníky. Přiřaďte každému milníku časovou osu. To vám pomůže zůstat na správné cestě a snížit pravděpodobnost prokrastinace.

4. Buďte proaktivní : Identifikace úkolů, které je třeba splnit, než vám je šéf řekne, je skvělý způsob, jak prokázat dobré rozhodovací a vůdčí schopnosti .

5. Stanovte si cíle : Stanovení cílů je zásadní pro splnění úkolů včas. Stanovení jasných cílů znamená být konkrétní ohledně požadovaného výsledku projektu a ujistit se, že každý člen týmu rozumí tomu, co musí udělat, aby toho dosáhl.

6. Dělejte si krátké přestávky : Vyhněte se vyhoření tím, že do své každodenní rutiny zařadíte krátké přestávky. Může se to zdát neintuitivní, ale čas na odpočinek může zvýšit vaši energetickou hladinu. Naplánujte si během pracovní doby čas na to, abyste odvrátili zrak od počítače, napili se vody, protáhli se, snědli svačinu nebo dohonili kolegy v práci.

7. Dosáhněte zdravé rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem : Nepřetržitá práce může být produktivní, ale často vede k vyhoření a ponechává vám malou šířku pásma pro život mimo práci. Stanovte si pevné hranice, které vám umožní upřednostnit sebezdokonalování a trávení času s přáteli a rodinou.

8. Vyhraďte si čas na učení se novým dovednostem : Učení se novým sadám dovedností je nezbytné pro váš profesní rozvoj. Může vám pomoci dosáhnout vašich kariérních cílů a usilovat o růst v rámci společnosti.

9. Udržujte svůj pracovní prostor čistý : Nepořádek a chaotické pracovní prostředí mohou potlačit váš výkon. Začněte a ukončete každý den tím, že si uklidíte stůl a uspořádáte si soubory.

10. Hledejte konstruktivní zpětnou vazbu : Pokud požádáte svého manažera o konstruktivní zpětnou vazbu, ukazuje to, že se snažíte zlepšit sami sebe a využít svůj plný potenciál. Přihlaste se u svého nadřízeného a zeptejte se na oblasti, ve kterých se můžete v práci zlepšit a jak můžete měřit svůj pokrok. Přijetí zpětné vazby znamená více než jen její naslouchání – uplatněte zpětnou vazbu, kterou obdržíte, v praxi.

11. Cvičte aktivní naslouchání : Aktivní naslouchání znamená věnovat plnou pozornost tomu, kdo mluví. Aktivní posluchač se zaměřuje na svého komunikačního partnera, vyjadřuje zájem a smysluplně se zapojuje do konverzace. Aktivní naslouchání zahrnuje jak verbální komunikaci, tak řeč těla. Být dobrým posluchačem je součástí efektivního komunikátora a pomáhá budovat lepší pracovní vztahy.

12. Podporujte týmovou práci : Týmová práce je zásadní pro produktivní pracovní prostředí a zlepšuje produktivitu, morálku a komunikaci. Organizování pravidelných teambuildingových aktivit může pomoci posílit pouto mezi členy týmu.

13. Využijte nástroje projektového řízení : Není neobvyklé trávit spoustu času nudnými úkoly, které nejsou relevantní pro váš celkový pracovní výkon. Software pro správu projektů vám může pomoci automatizovat práci, abyste trávili méně času podřadnými úkoly a mohli se soustředit na úkoly, na kterých záleží. Tyto nástroje vám také mohou pomoci sledovat důležité metriky a optimalizovat váš pracovní postup.